miercuri, 3 iulie 2019

R & Google Sheets

La meetup-ul Martech, am primit o intrebare legata de cum procedezi cand primesti multe date, multe surse si cineva la vrea repede si mereu intr-un anumit format.

Lucrand intr-un mediu corporate, am mereu acces la multe optiuni. ✌😋  Si totusi.. am ramas cu aceasta intrebare: cum as putea sa fac asta usor si in R ?

Am povestit la meetup ca putem sa ne conectam la destul de multe surse folosind pachete dedicate  (checked! - e.g. MySQL & other) Yeahy! 50% Solved! si apoi? ... Apoi scriem datele  in Google Sheets.

Cum? 👀Folosind pachetul googlesheets construit de 💟 Jenny Bryan si Joanna Zhao .

Am sa va arat doar 2 operatiuni, iar pentru restul aveti posibilitatea sa exlorati documentatia de pe cran (de aici):

install.packages('googlesheets')
library(googlesheets)

#authorizare
gs_auth()

#test folosind un dataframe disponibil in R Studio - mtcars
data = head(mtcars[with(mtcars, order(-mpg)), ], 5)

# pentru operatiuni cu spreadsheet, am folosit functiile gs_title() sau gs_url()
#descriu locatia documentului
top_cars <- gs_url("https://docs.google.com/spreadsheets/d/XXXXXXXXXXw/edit#gid=0")

#pentru editarea spreadsheetului cu date fresh folosim functia gs_edit_cells si specificam foaia in care vrem sa adaugam datele

library(dplyr)
top_cars <- top_cars %>%
               gs_edit_cells(ws = 'Tab 1', input =data)


#test Success!!!

PS. Meanwhile, exista o varianta mai noua compatibila cu Google API 4, dar nu are inca functiile de write gata. De urmarit! 👀👀

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu